divendres, 16 de gener de 2009

RESPOSTA A L'ANNA DE GIRONA

Com a psicopedagog/a i, a partir d'aquest instrument teòric, el constructivisme, com assessoraries i col·laboraries en l'elaboració del segon nivell de concreció d'un centre?

Doncs bé, estimada Anna, hem de saber que en la LOE ja no es parla de nivells de concreció, no obstant això alguns professors encara empren aquest terme antic de la LOGSE (encara vigent a cicle superior). El que hem de tenir clar és que el currículum educatiu passa per tres fases flagrants: 1. L’elaboració per part del govern i el desplegament d’aquesta llei (a partir d reglaments) en les comunitats autònomes corresponents, 2. l’adaptació del currículum dins de la comunitat educativa i 3. l’adaptació del currículum a dins de l’aula, depenent de les necessitats dels nostres infants.

Per tant, el meu assessorament a l’hora de desenvolupar i portar a terme el segon nivell de concreció dins d’una comunitat educativa en concret seria el següent: que hi hagi un grup de mestres que es creguin el seu projecte (en aquest cas haurà de ser un projecte constructivista social). Haurà de potenciar un consructivisme social a dins les aules. Per tant, hauran de tenir en compte els coneixements previs dels seus alumnes (aprenentatge significatiu d’Ausubel), emprar la pedagogia de la pregunta per tal que els alumnes formulin hipòtesis i estableixin lligams empàtics a través de la societat que els envolta i, finalment, trobar una resposta conclusiva a les preguntes plasmades pel propi educador. També, els mestres s’hauran d’acompanyar de materials atractius, de persones creatives, amb motivació, amb ganes de tirar endavant aquest projecte.
Espero, de tot cor, que més o menys t'hagi contestat.
Moltes gràcies.
Cordialment,
Xavier Ollonarte i Rovira.

1 comentari:

Miquel Casellas ha dit...

Des de que portes barba que parles com un catedràtic. ai ollo ollo ollo que no t'agafi la grip