L’escola, sense cap mena de dubte, és la primera institució que ha de vetllar per la socialització entre els infants. Hem d’ensenyar continguts teòrics, però també formem a persones que hauran de viure en una societat en concret i, per tant, hauran de ser persones crítiques, autònomes i emprenedores de projectes atractius. Per tant, si impulsem la utilització de la metodologia del constructivisme social a dins les aules, aconseguirem que el nostres alumnes siguin crítics, ja que és el que la nostra societat cerca en les persones.
En conclusió, l’escola, per sobre de tot, educa als infants. I si és una escola de qualitat (l’escola que cerca la LOE), educa des de la transversalitat dels aprenentatges.
En conclusió, l’escola, per sobre de tot, educa als infants. I si és una escola de qualitat (l’escola que cerca la LOE), educa des de la transversalitat dels aprenentatges.
2 comentaris:
Xavi, et veig molt optimista i això és bo. Au vinga endavant.
Hola, com estàs?
Em presento, em dic Anna, sóc de Girona.
He estat llegint el teu blog i he vist que tens una opinió molt formada sobre tot el tema educatiu i que realment ets un crack!
Només de llegir tot això, m'agradaria, si puguessis, que em donessis un cop de mà amb aquesta pregunta que m'han plantejat per un examen a l'assignatura de currículum, ja que jo no he viscut a la universitat l'aprenentatge de competències i constructivisme social... a veure què hi posaries! Tot un repte! És la següent:
Com a psicopedagog/a i, a partir d'aquest instrument teoric, el constructivisme, com assessoraries i col·laboraries en l'elaboració del segon nivell de concreció d'un centre?
Espero, que no pensis que tinc molta barra, necessito un cop de mà, i he pensat que, segurament et faria gràcia i tot!
Moltes gràcies,
Anna
Publica un comentari a l'entrada